středa 12. září 2018

Malý podzimní KAL - pleteme svetr s Jennifer Steingass!




S radostí všechny zveme k letošnímu podzimnímu (malému) KALu - společnému pletení svetru
podle návodů americké designérky Jennifer Steingass
Její svetry s vyplétaným sedlem patří určitě k hitům mezi návody posledního roku a věříme, že mít takový svetr v zimě v šatníku bude super!

KALu je možné se zúčastnit s jakýmkoliv návodem na svetr od J. Steingass -  návody naleznete k zakoupení na Ravelry.

Se svolením autorky jsme připravily dva návody s českým překladem: Arboreal a Starfall.
Autorka zatím překlady nenahrála na Ravelry, takže nyní vám je zašleme oproti potvrzení o zaplacení, později snad budou dostupné přímo na Ravelry.
Potvrzení pošlete na email info@vlnenesestry.cz.

Děkujeme, že podpoříte naše překlady nákupem přízí v našem eshopu:-)

Co je to KAL?
KAL - neboli Knit Along - je společné pletení jednoho návodu (v tomto případě návodů od jedné autorky). Společné pletení je především velká zábava, kdy pletařky (pletaři:-) sdílí své pokroky v pletení, fotky, dotazy...

Chci se přidat, co mám pro to udělat?
Je potřeba si koupit návod na Ravelry 
(autorka má stálou akci na návody: kup 2, dostaneš 3.zdarma - s kódem 3FOR2 )

A pak jen sdílet své úspěchy, radosti i strasti např. v naší Facebookové skupině nebo na Instagramu nebo emialem:-)

Jakou přízi mám na KAL vybrat?

Výběr příze je samozřejmě pro každý návod jiný a vždy se dá variovat také s velikostí jehlic pro dosažení vozrku, je opravdu hodně možností.

Uvádíme pár tipů:

Svetr Starfall je navržený pro příze tlouštky DK - výborně se tedy hodí Felted Tweed DK, Semilla Melange, Softyak DK.

Svetr Arboreal a Vintersol je navržený pro příze tlouštky Worsted - výborně se tedy hodí Malabrigo Rios, Pure Wool Worsted.

Svetry Silver Forrest a Annashah jsou navržené pro příze tloušťky Fingering, hodí se tedy příze Malabrigo Sock a Mechita, Bio Balance či zimní varianta Jamieson & Smith 2 Ply Jumper Weight

Treysta a Dreyma jsou navržené v přízi Ístex Léttlopi.

Rozhodovat se také můžete podle konstrukce svetru:

Odshora dolů (top down) se plete Arboreal, Annashah, Dreyma, Treysta.

Od středu (od prsou nahoru a pak dolů) se plete např. Vintersol.

Odspodu nahoru (bottom up) se plete Starfall, Sigrún, Telja.

Jaké použít jehlice?
Obecně nelze velikost jehlic doporučit, vždy záleží na Vaší technice pletení.
Je nutné uplést si vzorek.

Nestíhám plést, můžu se přidat kdykoliv?
Ano, přidat se můžete kdykoliv, KAL není závod ani soutěž v rychlosti pletení. :-)
Oficiálně KAL ukončíme na vánočním večírku 8.12.2018 v kafé Park Lane společnou fotkou.
Můžete nám posílat fotografie svetříků (upletených z našich přízí) na náš email: info@vlnenesestry.cz.
Na závěr fotografie slosujeme a pro jednu pletařku bude nachystané překvapení:-)

 Vlněné sestry pletou tyto svetry:
Fern&Feather z přízí Malabrigo Rios (Hollyhock a Valentine)  



Starfall z příze BC Garn Semilla Melange Hellgrau, Aqua, Senf a Rost

11 komentářů:

  1. To jsou úžasné svetry! Vybraly jste moc dobře. Díky. Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna dneska mi přišly příze na svetr. Chtěla jsem sice dělat úplně obyčejný, ale tyto vzory mě natolik okouzlily, že se rozhodně přidávám!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem dneska začala intuitivně vlastně KALit s Fern&Feather - žejo? :-DDD
    Už mi to chybělo...
    Jennifer je můj velký oblíbenec!
    Návody perfektně a jednoduše napsané, svetry parádní a krásně sedí - všechny ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. To jste mi padly do noty Vlněnky a udělaly radost s překladem. Budu KALit s Vámi, moc mne to baví :o)). Podzim je za dveřmi, to se bude plést jedna radost.
    Krásné dny přeji.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  5. krásné svetry. ale váhám Mám hodně citlivou pokožku a nesnesu vlnu, co i jen málo kouše. Které nekousavé příze z kategorie DK byste doporučily?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nekousavé je určitě Malabrigo, jde upravit vzorek jak z Riosu tak z Arroya...jinak vekmi příjemný je Softyak DK od Rowanu, velmi jemný!

      Vymazat
  6. Byla by vhodná k pletení Arboreal příze Malabrigo Mechita jako tělo svetru a na vyplétaný vzor BC GARN Bio Balance? Mám raději tenčí svetry a tak se neustále nemohu rozhodnout co vybrat. Zvažovala jsem Rowan Pure wool nebo Softyak DK, ale odstíny které by se mi líbily, máte již vyprodané. Budete naskladňovat?
    Když zvolím tenčí přízi než je uvedená v návodu, zřejmě musím upravovat počty nahozených ok kvůli velikosti, což mám obavu zda to nezvořu :o), nebo mám zvolit o velikost větší rozměr? Mám moc otázek, že? Omlouvám se, ale už přemýšlím týden...
    Děkuji za radu.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouváme se, je lepší nám psát dotazy na mail info@vlnenesestry.cz, děkujeme!

      Vymazat