úterý 29. října 2013

Wolleschwestern in Wien



Příběh Vlněných sester se začal pomalu odvíjet letos v březnu, kdy jsme do Vídně vyrazily za klubky, která u nás nejsou k vidění ani k mání - a objevily první klubka Lang Yarns. 
Přišel podzim a nazrál čas výlet do Vídně zopakovat, osvěžit ducha, potěšit oči i žaludky a obhlédnout, co nového se na regálech vídeňských galanterií děje.....


Z nádraží Wien Meidling jsme nejprve zamířily na Alserstrasse do Wollboutique Balda.




Milá paní má obchůdek vcelku dobře zásobený velkou nabídkou značek Schoppel Wolle, Lana Grossa, Lang Yarns, ale i pár kousků od Rowan, Malabrigo, Artyarns i Manos del Uruguay. Po rychlé prohlídce s myšlenkou na možný návrat jsme zamířily na Josefstädterstrasse.


Tam se nachází námi již v březnu navštívený obchůdek Zwei glatt Zwei verkehrt. Prostorem je to rozhodně nejmenší z vídeňských galanterií, které známe - nicméně co do nabídky a přístupu paní majitelky ho hodnotíme nejvýš. Když vejdete do galanterie a paní za pultem hned pozná jméno autora vzoru šátků, které máte na krku, tak víte, že jste na správném místě:-). 



Paní Christine Withalm má v nabídce široký výběr tweedových přízí od firmy Rowan, které tentokrát uchvátily Helču:-)  Katku zase lapily příze Manos del Uruguay s příměsí hedvábí.




V tomto malém, dobře uspořádaném obchůdku najdete klubka Zauberball firmy Schoppel Wolle, velké množství přízí Noro, příze dánské firmy Isager, příze Araucania a mnoho dalších.

Obědovou pauzu jsme strávily v příjemném Cafe baru Europa na Zollergasse. Naše úlovky se na cihlově červeném stolku zvláště dobře vyjímaly, ve výklenku baru jsme pozorovaly ruch ulice a při pletení spřádaly další plány....






Naše další kroky vedly na Neubaugasse, kde se nachází další velká galanterie.


Fotografie z interiéru bohužel chybí, protože prostor byl natolik zaskládaný a neuspořádaný, že bylo obtížné se tam jakkoliv pohybovat. Když připočteme ne příliš milou paní za pultem (:-), dlouho jsme nepobyly. Velká škoda, protože nabídka byla velmi zajímavá (rozhodně nejširší výběr přízí Noro), nicméně přístup k věci bohužel hodně odradil.

Kafe a třešnový koláč v Museum quartier nám rychle spravily náladu.




Poslední zastávka v milém a velkém obchodě Wollmeile na Taborstrasse, kde mají téměř kompletní nabídku Lang Yarns, takže jsme osahávaly a vybíraly, co se v budoucnu objeví i u Vlněných sester:-) 




Vídeň nás jako ostatně vždy uchvátila svojí příjemnou a milou atmosférou, ulice plné lidí, cyklistů....město, které pulsuje a žije....

Těšíme se na další cestování za vlnou:-)



5 komentářů:

  1. wow, takovou "služební cestu" bych si taky nechala líbit
    to je jako výlet do pohádky....

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera!!!! Možná (MOŽNÁ) pojedu v únoru do Paříže a dosud jsem pořád přemýšlela, co tam, samozřejmě kromě impresionistů - teď už je to jasné :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No to je nádherný výlet♥♥♥ a to pletení ve vlaku - zavzpomínala jsem si u toho, jak jsem se přemisťovala z Karlových Varů do Českých Budějovic na vejšku a vybavilo se mi, co všechno jsem na těch cestách upletla...díky

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, tak to jste si to skutečně užily :-) A konečně mám motivaci zajet zase do Vídně... vloni jsem byli s rodinou v Zoo na pandách, tak příště bych je tam mohla nechat samotné a vyrazit za klubky... ale chtělo by to někoho s sebou... nejlépe tvořící kamarádku... vlastně nevím, jestli tu rodinu tam vůbec brát... za ušetřené vstupné do Zoo by také nějaké to klubko bylo :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím vlněné sestry :-) To je velmi sympatické, že kromě zahraničních blogů konečně nacházím také jeden pletací český. A v dobrém, samozřejmě, vám závidím váš vlněný výlet. Ve Vídni jsem párkrát byla za kulturou, tak souhlasím s vaším pohledem na toto město. Za vlnou ale vyjedu spíš do Prahy, i když to mám do ní stejně daleko jak do té Vídně. A připadám si potom jako v ráji. Škoda, že tyhle malé ráje (myslím galanterky) zmizely z menších měst. Když jsem byla hooodně mladá (středoškolačka), trpěla jsem nemocí zvanou vlněná pletací. Pletla jsem pod lavicí spolužačkám na přání jen tak pro radost. A těšila jsem se, až v místní galanterii přijde zboží a já si budu moci z ušetřených korunek koupit alespoň jedno klubíčko chlupatého mohéru (příšerně žral!!!), abych měla extra svetýrek.
    Těším se na vaše další cestování za vlnou a hlavně na věcičky, co pak po cestě uštrikujete. Happy knitting! Vlaďka

    OdpovědětVymazat